7 Mayıs 2014 Çarşamba

Kitap Yorumu: Karanlık Ateş - Karen Marie Moning (Ateş #1)

Hiçbir şey göründüğü gibi değildi ve yeri geldiğinde insanlar gördüklerine de inanmamalıdır.

Orijinal adı: Darkfever (Fever #1)
Tür: Yetişkin, paranormal




Karanlık Ateş'i bu kadar kısa zamanda okumak gibi bir planım yoktu. Goodreads'te peri etiketine sahip olduğunu görünce biraz ön yargılı yaklaşmıştım. Perilerin büyük bir hayranı değilim. Ancak seriyi çok seven bazıları peri diye bakmamak gerektiğini ve çok değişik yaratıklar olduğunu söylediler. Ben de 4 liraya bulunca kitabı aldım. Pişman da değilim. Kitabın ilk sayfasından ön yargılarımın yanlış olduğunu fark ettim.

MacKayla Lane (Bu nasıl bir isim?) Georgia'daki küçük bir kasabada yaşayan pembe giymeyi çok seven sıradan bir kızdır. Eğitim için İrlanda'ya giden kardeşi Alina'nın öldürülmesiyle İrlanda'ya uçar. Ablasının katilini bulmaya kararlıdır. Burada daha önce varlığını bile bilmediği bir dünyada bulur kendini. Mac, bir Sidhe-kahinidir. (Aman ha, şi-kahini diye okunuyor. Alışmanız biraz zaman alacaktır. Başka kelimeler de var böyle.) Ve büyük bir tehlike sonucu yakışıklı, karizmatik Jericho Barrons ile tanışır. Kendi doğasını ve güçlerini keşfetmeye başlar.

Sidhe-kahini nedir derseniz, bu Fae alemini görebilme yeteneğine sahip bir insan demek. Fae (fey) ise ne üdüğü belirsiz yaratıklar açıkçası. Peri değiller orası belli. Bir sürü türleri var, bunlardan bazıları perileri anımsatıyor ama bazıları tamamen alakasız. Sidhe-kahinleri çok nadir insanlar ve Fae onları fark ederse direk öldürmeye eğilimli.

Konumuz böyle. Fae ırkının çok orijinal olduğunu belirtmeliyim. Biraz da karakterlere değineceğim.

Ana karakter Mac'i sevdim ama bazı sinir bozucu yönleri vardı. Kız ölüm tehlikesiyden bile Barrons beni beğenir miydi? derdinde. Yine de kitabın sonlarında kendini daha çok sevdirdi diyebilirim. En azından aklını başına toplamıştı.. Ayrıca ablasına olan bağlılığına hayran kaldım.

saca Mac
Barrons'u ise aksine ben bile çok sevdim. Kendi hakkında pek bilgi alamadık, duyduğuma göre son kitabı (yakın zamanda çıktı) okumayanlar da bilmiyormuş. Teorimi buraya yazıyorum, ikinci kitabı okuyunca yeni teoriler üreteceğim!

Çok havalı biriydi ve Mac'in aksine düşünmeden işe kalkışmıyordu. Mac'le iyili bir ikili olduklarını düşünüyorum. 
Kitabın sonlarına doğru Mac & Barrons
Mac ve Barrons'un yanında yer alan pek fazla kişi yok. Bir gariban Fiona var, ki onun da ne olduğunu anlamış değilim. İkinci kitapta umarım daha çok yer alır. 
Düşmanlar ise say say bitmiyor. Tek tek saymayacağım ama hepsi de nefret edilesiydi.
Haa bir de o V'lane var. Onun iyi mi kötü mü olduğunu hiç bilemiyorum. (Kitapta hiç kimsenin ne olduğunu bilmiyorum resmen ._.)

Sonuç olarak kitap çok orijinal ve sıkmayan, yazımıyla da güzel bir kitap. Ancak Mac'in saflıklarından ve bazı gereksiz ayrıntılardan dolayı bir puan kırıyorum. Yine de bu kitap okunmalı!





2 yorum: