22 Nisan 2014 Salı

Kitap Yorumu: Anna Kan Giyinmiş Kız - Kendare Blake (Anna #1)


Düşünceler zamanla bulanıklaşıp kaybolur ama gözler hiçbir şeyi unutmaz.

Orjinal adı: Anna Dressed In Blood (Anna #1)
Tür: Genç-yetişkin, paranormal, korku



Blogdaki ilk kitap yorumunun sevdiğim bir kitaba olmasını istedim. Şimdi bu sene okuduğum en iyi kitaplardan birinin yorumuyla karşınızdayım :)

Kitap bir hayalet avcısı olan Cas'in hikayesini anlatıyor, tam adıyla Cassius. Babası da aynı işi yapıyormuş ve görevlerinden birinde öldürülmüş. Cas de onun bıçağıyla işini devam ettiriyor. İşi yaparken bir de babasının katilini takip ediyor. Niyeti bir gün onu öldürmek. Gelen ihbarlara göre annesi ve hayalet bulucu kedileriyle birlikte ülkeyi gezip sorun çıkaran hayaletleri bir bir öldürüyor Cas. Anna'nın ihbarını alınca bu işi çok yapmak istiyor ve onun yaşadığı yere taşınıyorlar. Annesi de bir cadı bu arada. Bu kitap bazı yönleriyle çok nadir:

1) Çok muhteşem.
2) Ana karakteri erkek olan bir paranormal.
3) Vampir vs. bulaştırmadan hayaletleri anlatıyor.

4) Çok muhteşem.
5) İçinde hayaletler + büyü var.
6) Çok muhteşem olduğunu söylemiş miydim?

Anna yıllar önce okul balosu gecesi boğazı kesilerek öldürülmüş. O kadar çok kanı akmış ki elbisesi kıpkırmızı olmuş. Lakabını da buradan alıyor zaten. Ayrıca evine giren herkesi öldüren çok güçlü bir hayalet. Ortadan ikiye ayırıyor falan. Ancak Cas'in hayatını bağışlıyor ve Cas belki de Anna'nın hiç de düşündüğü gibi bir hayalet olmadığını fark ediyor.



Cas aslında öldürme işlerine normal insanları bulaştırmıyor ancak kötü bir şaka sonucu kendini Anna'nın evinde bulunca haliyle başkaları da olaya dahil oluyor. Bunlardan biri Carmel, ilk başlarda biraz hoşlaştılar sanki ama arkadaş olmaları daha iyi bence. 

Öncelikle Cas'i çok sevdim. Güçlü bir karakter ve gerektiği yerde de komik. Anna'ya, ya da yerel halkın tabiriyle Kan Giyinmiş Anna'ya, da hayran kaldım. Kız çok havalı bir kere. Ayrıca kötü gözükse de öyle değil ve o tarafından bakınca çok sevilesi. Thomas da çok şirindi. Bu şahıs değişik bir insan, biraz cadı gibi. İkinci kitapta daha çok rolü olacağını düşünüyorum. 

Kitap genel olarak hiç temposunu düşürmüyor, sürekli bir aksiyon ve gizem var. Hele sonlara doğru aksiyon tavan yapıyor ve hiç beklenmeyen şeyler oluyor. Arada hayaletler hakkında verilen küçük bilgiler de kitaba renk katmış bence. 

Kitap Anna serisinin ilk kitabı. İkinci -ve son- kitabı Girl of Nightmares (Kabusların Kızı) yurtdışında çıktı. Martı yayınlarının da bizi çok bekletmeyeceğini düşünüyorum.



Son olarak kapağa değinmek istiyorum. Orjinal kapağı aşırı beğeniyorum ve her zaman orjinal kapaklardan yanayım. Ancak Martı'nın yaptığı kapağı gayet hoş buldum. Kitabın genel atmosferini yansıtıyor ve başka bir yayınevi olsa çok daha kötü olabilirdi. Ayrıca iç baskı ve çevirisiyle bunu kapatıyordu.

Sonuç olarak Anna, paranormal seviyorsanız mutlaka okumanız gereken bir kitap :)




3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bende bu kitabın orijinal dilde hardcover edisyonu var. Orijinal kapak, gerçekten HARİKA. İkisini yan yana koyduğunda çok sönük kalıyor ya. Biliyorum ücretinden dolayı sallamasyon kapak basıyor bizim yayınevleri ama yine de... Kapak bir yana, kitabın ismi felaket olmuş. "Kan giyinmek" diye bir şey yok bizim dilimizde. Olmamış. Olsun isterdim. Olmamış. = ) Fakat ben de okumak isteyenlere hikayeden mahrum kalmayın derim.

    YanıtlaSil