18 Haziran 2014 Çarşamba

Kitap Yorumu: Lanetli Kızın Hayaleti - Kendare Blake (Anna #2)


Onu ya karanlığa gömecek ya da ışığa gönderecekti.

Orjinal adı: Girl of Nightmares (Anna #2)
Türü: Genç-yetişkin, paranormal, korku, hayaletler

Yorum serinin ilk kitabı olan Anna Kan Giyinmiş Kız'dan önemli spoilerlar içerecektir.
Anna Kan Giyinmiş Kız yorumunu okumak tıkla.

Ben yaptım :3
Anna Kan Giyinmiş Kız'ın devamı ve aynı zamanda Anna ikilemesinin ikinci ve son kitabı olan Lanetli Kızın Hayaleti kısa zaman önce çıktı. İlk kitabı çoook sevdiğim için hemen bunu da okudum. Hem mutlu hem de üzgünüm. Mutluyum, kitap yine mükemmeldi. Üzgünüm, kitabın sonu çok koydu. Ayrıca daha fazla Cas ve Anna okumak isterdim. Yoruma geçelim.

Lanetli Kızın Hayaleti, ilk kitabın bittiği yerden yaklaşık 6 ay sonra başlıyor. Okul bitmek üzere. Cas, Anna'yı unutmaya çalışıyor. Onu bir daha göremeyeceğine emin. Thomas ve Carmel'le beraber hayalet avı işine geri dönüyorlar. Ancak Cas hayaletlerde Anna'nın kahkahasını duyuyor; qlevlerin arasına daldığını, kemiklerinin kırıldığını, işkenceye mağruz kaldığını görüyor. Biraz araştırıyor ve Anna'yı gittiği 'Cehennem'den geri getirebileceğine inanmaya başlıyor.

Thomas, Carmeli, Thomas'ın büyükbabası Morfran, annesi, babasının arkadaşı Gideon; kısacası herkes bu fikre karşı. Ancak Cas bu fikri saplantı haline getiriyor çünkü yakında aklını kaçıracak gibi hissediyor. 



Kitap ilki kadar güzeldi. Aksiyon yine hiç eksilmiyordu. Ayrıca, Cas Anna'yı acaba geri getirebilecek mi diye merak unsuru da söz konusuydu.

Anna yorumumda Thomas'ın ikinci kitapta daha çok rolü olur demiştim. Ve haklı çıktım. Thomas bu kitapta çok daha büyük bir rol oynuyor. Bir cadı olarak onun da gelişmesine tanık oluyoruz. Carmel'le olan ilişkisini de tabi. Çok tatlı bir çift bu ikisi :3 Ancak Carmel'e bazı yerlerde Thomas'a davranışından dolayı sinir oldum. Kitabı okuyunca anlarsınız zaten.

Bu kitapta daha az Anna görüyoruz. (Üzdü.) Ancak yeni bir karakter var: Jestine. Jestine kendi ayakları üstünde duran, savaşçı bir kız. Onu da çok sevdim - Anna kadar olmasa da.

Kitabın bitişi normal. Mutlu veya üzgün değil. Ancak bitmesine 10-20 sayfa kala olan olaylar çok üzücü. Ağzım açık kaldı. Kendare Blake, bunu nasıl yaparsın?

Bence yazarın elinde devam kitabı yazabilecek kadar malzeme var. Bu muhteşem serinin bir kitap daha devam etmesini çok isterim. Bu kitapla birlikte Anna okuğum en iyi paranormal kitap oldu diyebilirim.

Son lafım çeviri ve kapağa. Kitabın çevirisinde bir sorun yoktu. Ancak Girl of Nightmares'i -Kabusların Kızı- Lanetli Kızın Hayaleti olarak çeviren zihniyeti kınıyorum. Ayrıca o kapak? İlk kitabın kapağı gene fena değildi ama bu arkaplan haricinde berbat olmuş. Oysa ki orjinal kapak mükemmel. (Üzdü x2)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder