23 Haziran 2014 Pazartesi

Kitap Yorumu: Zehir Ustası - Maria V. Snyder (Usta #1)


Ölümcül bir zehir kurtarıcın olsaydı...

Orjinal adı: Poison Study (Study #1)
Türü: Fantastik, büyü, yetişkin

Katie McGrath'i Yelena olarak kullandım :3
Bu kitabı çok sevdim. Öyle böyle değil. Zehir Ustası, başka bir dünyada geçiyor. (High-fantasy) Burada kuzeyde Ixia, güneyde Sitia, iki komşu ülke var. Ixia krallıkken Komutan Ambrose askeri bir darbe yapıyor ve kontrolü devralıyor. Herkesin bir işi oluyor. Üniforma zorunluluğu getiriliyor. Cinsiyet ve soy yerine beceriyle geliyor insanlar bir yerlere. Ancak aynı zamanda büyü yasak. Büyü gücü olanlar öldürülüyor. Ülke 8 askeri bölgeye ayrılmış ve hepsini birer Yüzbaşı yönetiyor. Komutan da bunların başında.

Sitia ise daha serbest bir ülke. İklim daha sıcak. Bir sürü klan var. Ve de bir sürü büyücü. Dağınık halde yaşasalar da bir Konsey'leri var.

MD = Askeri Bölge
Yelena askeri bölgelerden birinin başındaki Yüzbaşı Brazell'ın oğlunu öldürdüğü için idama mahkum edilmiş. Yaklaşık bir yıldır hücresinde. Sonunda idam günü geliyor. Ancak Komutan'ın suikastçısı ve askerlerin başı Valek ona bir teklifte bulunuyor: Ya şimdi ölecek ya da komutanın yeni çeşnicisi olacak. 

Sadece bir aptal işi reddeder.
Ben bir aptal değilim.
Böylece hikaye başlıyor. Yelena, Valek'le birlikte zehirleri öğrenmeye başlıyor. Eğitimin ilk günü Valek ona Kelebek Tozu yediriyor. Eğer Yelena günde bir kez panzehir almazsa onu acılı ve yavaş bir ölüm bekliyor olacak. Bu da çeşnicilerin kaçmamasını sağlama alma yöntemleri. Tabi tek derdi bu değil. Brazell'ın adamları da onu öldürmek istiyor ve kitapta durmayan bir aksiyon var.

Yelena'ya bayıldım. Pısırık, kararsız karakterleri hiç sevmiyorum. Yelena bunların tam zıttıydı ve karakterin 20 yaşında olmasından dolayı ergen davranışları yoktu. Buna çok sevindim.

Valek... Valek'i de gayet sevdim. Çok gizemli biri kendileri. Ancak Yelena'yı korumak için yaptıkları inanılmaz. Zaten Yelena ve Valek'in yakınlaşacağını tahmin edersiniz. İlişkileri de tam kıvamındaydı. Ne çok yoğun, ne çok az.

Ayrıca Ari ve Janco en sevdiğim yan karakterlerden oldular. Bu iki asker Yelena'yı kendini koruması için eğitiyor ve onların bölümlerini okurken çok eğleniyorsunuz. 

Kapağa değinmek istiyorum. Bizim kapak yurtdışındaki ilk orijinal kapağa benzetilmeye çalışılmış sanırım. Bence fena değil. Kızın yüzü gözükmese daha hoş durabilirdi.

Orjinal kapak
Birden fazla orijinal kapak var. Benim en sevdiğim bunlar oldu. Kitap da mükemmel.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder