30 Nisan 2014 Çarşamba

Kitap Yorumu: Beyaz Kedi - Holly Black (Lanet İşleyiciler #1)


Her ailenin korkunç bir sırrı vardır.

Orjinal adı: White Cat (Curse Workers #1)
Tür: Paranormal, genç-yetişkin

Beyaz Kedi, Holly Black'in yazmış olduğu bir kitap. Zehir Yiyenler ve Diğer Hikayeler'i bu kitaptan önce okumuş ve yazarın kalemine hayran kalmıştım. Yine beni şaşırtmadı. Kitabı gerçekten çok sevdim. Nedenlerine gelelim.


Bir kere, kitap çok orjinal. Paranormal türündeki çoğu kitap; vampir, kurt-adam, cadı, peri ve melek beşlisi arasında dönüp duruyor. Özellikle de şu melek kitaplarının suyu çıktı artık. Fısıltı bir akım başlattı, hala da bitmedi ama konumuz bu değil. Goodreads'te arada bir paranormal veya supernatural etiketlerine bakıyorum, çoğu da bu saydıklarımla ilgili oluyor. Bu çok sinir bozucu bana kalırsa. Bir şey tutmuş, insanlar onu yazmaya devam ediyor. Eğer o türe bir farklılık getiremeyecekseniz hiç yazmayın daha iyi. Beyaz Kedi, Lanet İşleyiciler denen özel insanlarla ilgili. Bunlar tek dokunuşlarıyla şansınızla, duygularınızla, anılarınızla oynayabiliyor; bir taraflarınızı kırabiliyor ya da öldürebiliyorlar. Ha, benim gibi bunların gizli olduğu yanılgısına düşmeyin. İnsanlar bunların varlığından haberdar ve suikast için falan kiralıyorlar. Herkes eldivenle geziyor. Size eldivensiz gelen birini görmek demek kınından çıkmış bıçak görmekle eşdeğer.

Kitap erkek bir karakterin ağzından anlatılıyor. Bu paranormal türünde biraz nadir bir şey. Cassel'i çok sevdim. Hem komik, hem de güçlü bir karakterdi. Yalnız ilk başlarda biraz salaklık yaptı. Bana kalırsa 'o' kişinin kim olduğu gayet belliydi ancak Cassel bunu anlamamakta ısrar etti. Bunun dışında çok iyiydi ve zekiydi de.
Cassel
Olayların gidişatı şu şekilde: Cassel bir İşleyici ailesinde İşleyici olmayan tek kişi. Birkaç yıl önce en yakın arkadaşını öldürmüş ve hala bununla ilgili rüyalar görüyor. Bir gece kendini yatılı okulunun çatısında buluyor ve bu yüzden okuldan atılıyor. Dedesiyle kalmaya başlıyor. Tabi çocuk İşleyici olmadığı için biraz dışlanıyor ailede, yazııık.

Annesi de dolandırıcı, yakalanmış ve şu an hapiste ama olsun, ve bu huyu Cassel'e de geçmiş. Cassel yalan söylemenin, dolandırmanın inceliklerini biliyor. Kardeşleri Barron ve Philip ise... şey, ilk başta Philip'i pek sevmemiştim ancak Barron sempatik gelmişti. Ama sonra fikirlerim değişti. 
Barron
Lila ise biraz gıcıktı bence ve de fazla havalıydı. Sanki zorlama gibi. 
Lila
Kitap okuması çok zevkli, çok ilginç ve kesinlikle sıkmayan bir kitap. Herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. O sondan sonra yazara saydırabilirsiniz. Yine de ikinci kitabın daha güzel olacağını tahmin ediyorum. (Umuyorum.)


Kitap Lanet İşleyiciler (Curse Workers) serisinin 1. kitabı. Seri bir üçleme ve diğer kitapları da hemen okumak istiyorum. Neyse ki ülkemizde 3 kitabı da çıkmış. Birbirinden güzel kapakları var. DEX bizde ilk çıkan kapağı kullanmış, o da fena değil ama diğerlerinin yanında kötü kalıyor bence.



Sonuç olarak: OKUYUN.

3 yorum:

  1. 2011'de bu kitaba 1 buçuk puan vermiştim. Zaman zaman bir şans daha versem mi diye düşünmüyor değilim ama yazarın dili beni çok yormuştu. Konunun ilginçliği ortada ve artı puanı oradan alıyor ama yine de çok dolandırarak anlattığını düşünmüş ve sıkılmıştım. Okumak istersen: http://vampirellaninguncesi.blogspot.com.tr/2011/08/inceleme-lanet-isleyiciler-beyaz-kedi.html

    YanıtlaSil
  2. Ben de Vampirella ile aynı fikirdeyim.Yazar Beyaz Kedi için basit bir anlatım tarzı seçtiğini söyleyebilirim.Öte yandan konu oldukça farklıydı.Pek beğenmedim ama Holly Black ve DEX yayınları olunca çok fazla olumsuz düşünmedim.
    Bu arada kapak editasyonları gerçekten başarılıymış.

    YanıtlaSil